وبلاگ شخصی سید محمد علوی زاده

محلی برای درج مطالب مفید و معرفی و انتشار آثار و وبلاگهای تخصصی

وبلاگ شخصی سید محمد علوی زاده

محلی برای درج مطالب مفید و معرفی و انتشار آثار و وبلاگهای تخصصی

آموزش تصویری ایجاد خبرنامه ایمیلی برای سایتها و وبلاگها


از طریق خبرنامه ایمیلی، وقتی یک مطلب جدید در وبلاگ یا سایت خودتان ارسال میکنید بقیه بدون اینکه خبردار شوند شما سایتتان را بروز کردید، خودشان متوجه میشوند و از طریق لینکی که به رایانامه خودشان ارسال شده است به سایت شما ارجاع داده میشوند. برای اینکار یک راه حل خیلی خوب هست و آن استفاده از خبرنامه ایمیلی است
برای نمونه شما می توانید از خبرنامه ایمیلی تلسمیک که در ستون سمت چپ قرار دارد استفاده کنید. با عضویت می توانید طریقه ارسال لینک و همچنین مطالب سایت را در رایانامه خودتان مشاهده کنید، در صورت رضایت می توانید یک خبرنامه برای خودتان ایجاد کنید.  پیشنهاد میکنیم حتما از این امکان گوگل استفاده کنید. فقط کافیست یک حساب جیمیل و یک وبلاگ یا وبسایت داشته باشید. برای ایجاد خبرنامه ابتدا وارد سایت زیر شوید. برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید.

در آدرس بالایی، آدرس جیمیل و پسوورد را وارد کنید تا وارد حسابتان شوید. حالا طبق تصویر پایین در کادر مورد نظر آدرس آر اس اس(Rss) وبلاگ یا سایتتان را وارد کنید. برای مثال اگر در ثامن بلاگ وبلاگ دارید میتوانید به آخر آدرس وبلاگتان، RSS اضافه کنید. به مثال پایین دقت کنید:

HTTP://WWW.YOURSITE.SAMENBLOG.COM/RSS 

 

حالا روی NEXT کلیک کنید.

ساخت خبرنامه ایمیل بلاگفا

سپس وارد صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می شوید.

ساخت خبرنامه

در کادر اول نام وبلاگ یا سایت و در کادر دوم یه کلمه دلخواه (بهتر است نام دامنه وبلاگ یا سایتتان نوشته شود) بنویسید. و به مرحله بعد بروید.

آموزش ساخت خبرنامه ایمیلی

بعد از این مراحل باید طبق تصویر بالا پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات را دریافت کنید. حالا باید وارد مرحله بعدی شوید و طبق تصویر زیر تیک یکی از گزینه هایی را که در تصویر مشخص شده است را بگذارید و روی گزینه ی Next کلیک کنید.

خبرنامه ایمیلی برای سایت

سپس وارد صفحه پایینی میشوید که طبق تصویر باید روی گزینه ای که دورش خط قرمز کشیده شده است کلیک کنید.
خبرنامه فیدبرنر

دوباره مثل تصویر پایینی روی گزینه ای که دورش خط قرمز کشیده شده است کلیک کنید.

آموزش ایجاد خبرنامه سایت و وبلاگ

حتما در صفحه زیر روی دکمه فعالسازی کلیک کنید تا خبرنامه شما فعال شود.

FEED BURNER

سپس با صفحه ای مثل صفحه پایین رو به رو میشوید. شما دو کد مشاهده میکنید. کد اولی یک کادر را به کاربر نشان میدهد که کاربر رایانامه خودش را وارد میکند و عضو خبرنامه میشود. و کد دوم یک دکمه عضویت را فقط نشان میدهد. پیشنهاد میکنیم از کد اول استفاده کنید.

FEED BURNER GOOGLE

کد را کپی کنید و در وبلاگ یا سایتتان قرار دهید. طبق تصویر زیر تیک گزینه مورد نظر را بگذارید بعد دکمه Save را کلیک کنید.

خبرنامه ایمیلی برای سایت

خبرنامه آماده است. تصویر زیر یک نمونه از خبرنامه ایمیلی گوگل را نشان میدهد. شما میتوانید نوشته های کد رو به دلخواه به فارسی تغییر بدهید.

خبرنامه


نحوه فارسی کردن و تغییر متن ایمیل ارسالی برای تایید کاربر

متنی که گوگل بعد از ثبت نام کاربر به ایمیلش ارسال میکند به زبان انگلیسی است. چگونه متن را به فارسی تغییر دهیم؟ بعد از ورود به صفحه مدیریت فیدبرنر طبق تصویر پایین عمل کنید و روی عنوان فید که به تازگی درست کردید کلیک کنید.

My-Feeds
طبق تصویر زیر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید.

فارسی کردن فیدبرنر

دوباره طبق تصویر زیر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید.
فیدبرنر را چگونه فارسی کنیم
سپس وارد صفحه ای مثل تصویر زیر میشوید. طبق توضیحات تصویر عمل کنید.

توجه: در قسمت رایانامه شما قرار نیست حتما رایانامه جیمیل خودتان را وارد کنید، شما می توانید هر آدرس رایانامه ای را که دارید وارد کنید.

توجه: در قسمت متن رایانامه باید به این نکته توجه کنید که شما می توانید تمام محتوای انگلیسی متن را پاک کنید و بجاش متن دلخواه فارسی را بگذارید ولی تنها کلمه و یا متنی که نباید پاک شود کلمه داخل پرانتز زیر می باشد که اگر آن را در داخل محتوای متن خود قرار ندهید و به اشتباه پاک شود دیگر لینک فعال سازی را کاربر در رایانامه خود مشاهده نخواهد کرد و دیگر نخواهد توانست خبرنامه خودش را فعال کند، پس یادتان باشد شما همه کلمات را میتوانید پاک کنید بجز کلمه داخل پرانتز که هر کجای متن دوست دارید میتوانید قرار دهید:
( ${confirmlink} )

فیدبرنر فارسی


نحوه ی خلاصه کردن متن خبرنامه

چگونه متن خبرنامه ارسالی را خلاصه کنیم؟ بعد از ورود به صفحه مدیریت فیدبرنر روی عنوان فید که به تازگی درست کردید کلیک کنید. در ادامه طبق تصویر زیر روی گزینه ای که مشخص شده است کلیک کنید.

خلاصه کردن متن فیدبرنر

طبق تصویر زیر روی گزینه هایی که با خط سیاه مشخص شده است به ترتیب کلیک کنید، اول بالایی بعد پایینی.

خلاصه کردن متن فیدبرنر

  سپس طبق دستورات تصویر زیر عمل کنید.

خلاصه کردن متن فیدبرنر


نحوه تغییر آدرس لینک های فیدبرنر به آدرس اصلی وبلاگ یا سایت (بسیار مهم)

اگر دقت کرده باشید خبرنامه هایی که از فیدبرنر ارسال میشود با لینک های خود فیدبرنر هست که در کشور ما قابل باز شدن نیستند و نیاز به ف-ت شکن دارند. برای رفع این مشکل و برای اینکه لینک ها به لینک اصلی تبدیل شوند چه کارهایی باید انجام دهیم؟ بعد از ورود به مدیریت فیدبرنر روی عنوان فید که به تازگی درست کردید کلیک کنید، بعد طبق تصویر زیر وارد تب Analyze شوید.

Ashampoo_Snap_2014.01.31_17h57m19s_002_
طبق تصویر زیر عمل کنید.
تغییر لینک های فیدبرنر
سپس در تصویر زیر تیک گزینه item views را بگذارید و طبق دستورات تصویر عمل کنید.
Ashampoo_Snap_2014.01.31_17h58m59s_003_

نحوه مشاهده تعداد اعضا و رایانامه اعضا در پنل خبرنامه

بعد از ورود به مدیریت فیدبرنر روی عنوان فید که به تازگی درست کردید کلیک کنید، بعد طبق تصویر زیر وارد تب Analyze شوید. بعد در پایین روی گزینه See more about your subscribers کلیک کنید.

مشاهده اعضا خبرنامه
سپس در صفحه بعد طبق تصویر زیر روی گزینه FeedBurner Email Subscriptions کلیک کنید.
خبرنامه2

بعد طبق تصویر پایین روی گزینه ای که با ماوس مشخص شده کلیک کنید.

خبرنامه4

سپس طبق تصویر پایین در صفحه بعد شما تعداد اعضا و رایانامه ها را خواهید دید. حتی میتوانید بفهمید که کاربر رایانامه خود را تایید کرده یا نه! در این قسمت شما همچنین می توانید در صورت تمایل هر کدام از رایانامه ها را که می خواهید حذف و یا غیر فعال کنید.

مشاهده اعضا

نحوه قرار دادن لوگوی سایت یا وبلاگ در خبرنامه

اگر تمایل داشته باشید که در هنگام ارسال مطالب سایت به رایانامه کاربران، لوگوی وبلاگ یا سایت شما هم برای کاربر در رایانامه نشان داده شود می توانید از روشی که توضیح داده میشود استفاده کنید.
بعد از ورود به صفحه مدیریت فیدبرنر روی عنوان فید که به تازگی درست کردید کلیک کنید. در ادامه طبق تصویر زیر روی گزینه ای که مشخص شده است کلیک کنید.
در صفحه بعد طبق تصویر زیر روی گزینه ای که دورش با خط قرمز مشخص شده است کلیک کنید.
سپس مطابق تصویر زیر عمل کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید.
در صفحه ای که منتقل شدید باید طبق توضیحات تصویر زیر عمل کنید
در ادامه نیز مطابق تصویر زیر عمل کنید
نکته: در مورد لینک لوگوی سایت یکسری توضیحات لازم است. اگر به مطلبی که به رایانامه کاربران ارسال شده توجه کنید خواهید دید که لینک لوگو، لینک سایت یا وبلاگ شما نیست، بلکه لینک سروری هست که شما وبلاگ یا سایتتان را در آن ایجاد کرده اید. البته این در صورتی خواهد بود که شما برای آدرس سایت خود دامنه خریده باشید. در ضمن سایتهایی که طراحی شده اند و واقعا سایت هستند و از سرورهایی با هاست پولی پشتیبانی می شوند دارای چنین مشکلی نیستند، پس این مشکل در وبلاگها و سایتهایی وجود دارد که برای آدرس خودشان دامنه خریده باشند.
منبع: تلسمیک

نظرات 2 + ارسال نظر
من گوسفند نیستم یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 23:13 http://gusfand.blogfa.com

این لینک ارزشمند شما در لینک های روزانه قرار گرفت به همین عنوان مطلب
با تشکر

بازرگان مدیسه یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 19:55 http://madisehco.blogfa.com

با تشکر از این آموزش بسیار بسیار ارزشمند شما که به زبان ساده و بسیار کاربردی بود
سپاسگزارم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.